Sunday 12 October 2014

bersyukurlah apa yang ada.

Assalamualaikum...Dengan nama allah yang maha pengasih lagi maha penyanyang.  Hidup tanpa dugaan rasanya tak cukup perencah kehidupan...tak tahu dimana manis dan pahitnya perjalanan.

Mila ada kenal seorang india muslim.dah lama dari tahun 2010. Lebih kurang 4 tahun..hidupnya dari dulu sampai sekarang tak pernah berubah...setiap hari jalan jalan...di pasaraya...tak datang shah alam dia ke kuala lumpur....ke pj...mana saja hatinya ingin pergi... Bila kapar dia minta zakat dengan orang yang dia kenali...bila ada duit dia suka belanja semua orang.

Suatu ketika dulu.dia seorang yang agat hebat..tapi Allah menduganya...dia seorang yng memori lost.... Ingat ingat lupa..kerana pe
nyakitnya itu.dia di berhentikan kerja...tanpa pendapatanndan keadaan hidup yang tak menentu...rumahtangganya hancur.. Dia ada 3 orang anak.

Anak anaknya sekarang sudah besar dan tingal bersama isterinya di sabah.... Anak anaknya tak pernah bertanya khabar tentang si ayah... Adakala..dia bercerita..sedih pula mendengarnya.... Sekarang dia tak memiliki apa apa...gelandangan..menanti ajal menjemput.

Sehebat dan sekaya manapun kita.bila Allah menurunkan ujiannya...kita bukan siapa siapa lagi... 

Inginkan produk pemakanan sunnah... http://4beauty2u.blogspot.com

No comments:

Post a Comment